Lacno nakúpiť a draho predať

11.12.2013 16:28

Je teraz taká doba - pozerať iba na seba, prípadne ešte na svoju rodinu. A tí ostatní?  Čo ma po nich! Veď nech sa aj oni postarajú o seba.
Je asi celkom "normálne" - lacno nakúpiť a draho predať ...... a veľa zarobiť !

No a tak často vídavam svalnatých vymakaných mladíkov na bavorákoch, ktorí nepozerajú napravo naľavo. Žijú si luxusný život, nosia luxusné tričká, majú luxusné priateľky....

Práve dnes som sa stretla s klientom, skoro šestdesiatnikom. Celý život to bol a je dodnes taký poctivec - šije pánske obleky na mieru, každý oblek je majstrovské dielo. Pospomínali sme si na staré dobré časy "keď sme boli mladší..." keď som si kúpila kvalitné čižmy a mohla som ich nosiť 10 rokov a stále boli ako nové. Spomínali sme na staré dobré časy keď bolo Československo textilná veľmoc (Trenčín ako mesto módy bolo známe po celom svete), tiež strojárska veľmoc - keď prišla do Dubnickej ZTS-ky na exkurziu delegácia strojárov z Japonska a nevychádzali z údivu čo dokážu naši strojári vyrobiť...

Vtedy nešlo o to ako lacno nakúpiť a draho predať, vtedy išlo viac o kvalitu - ako čo najlepšie ten produkt vyrobiť, aby čo najlepšie a hlavne dlho poslúžil.

BARTER JE RETRO - je to návrat k tradíciám, návrat k hodnotám na ktoré sme postupne zabudli.

Bartrové spoločenstvo firiem je práve o tom - znovu pochopiť a porozumieť čo sú to hodnoty. Bartrovanie cez bartrový systém je tiež o zásade "ŽI A NECHAJ ŽIŤ" Predávať za ceny kde má predajca takú svoju maržu aby mohol slušne žiť a aj rozvíjať a budovať svoje podnikanie. To ale znamená - TO ISTÉ DOPRIAŤ AJ FIRME KDE NAKUPUJE! Aj tento podnikateľ - tiež chce slušne žiť a podnikať a rozvíjať svoje podnikanie.

Jedným z hlavných účelov bartrového spoločenstva je -POMÔCŤ pomocou bartra sebe ale súčasne POMÔCŤ aj svojim obchodným partnerom

A tu vzniká problém, keď príde do bartrového spoločenstva firma "z vonku" kde je jedným z hlavných metód podnikania - ako záakzníkovi predať výrobok čo najdrahšie (bez ohľadu na kvalitu produktu), ako ho ošklbať, ako dodávateľa dobehnúť a nezaplatiť.
V bežnom podnianí za eurá je toto možno bežné, a pomaly si na to začíname aj zvykať...
V bartrovom spoločenstve to je ale veľký problém - je totiž veľmi pravdepodobné že komu dnes draho predám, potom od neho budem chcieť zajtra lacno nakupovať.

	 
Kvapka arzénu v oceáne nespôsobí nič, tá istá kvapka arzénu v pohári vody otrávi každého kto sa z tohoto pohára napije. 
 
Zvyk je železná košeľa a tak si do bartrového spoločenstva majitelia firiem so sebou prinesú aj tieto "eurové maniere" a zrazu sa čudujú že majú problémy, nedorozumenia.... a tvrdia ako bartrové obchody "nefungujú". 
 
Zlodej kričí - "chyťte zlodeja...."