Zase prší...

13.05.2013 09:15

 

Človek sa ráno zobudí, pozrie sa z okna - do čerta, zase prší... Cestou do práce stúpi do kaluže, tesne pred budovou ho ošpliecha okoloidúce auto. Ten deň "krásne" začína.  A celý deň má z toho človek debku. Toto je jeden uhol pohľadu.

 

 

Všimli ste si ale, ako nádherne vonia vzduch keď prší? A všimli ste si aká je zrazu tráva a aj stromy nádherne zelené? A človek  môže cítiť nevýslovný a nepopísateľný pocit šťastia.


Stále je to ten istý dážď, stále je to tá istá tráva a tie isté stromy. Tak ako je to možné?


Je to celkom bežné že človek za celý deň urobí možno 100 dobrých vecí a popri tých 100 dobrých jednu vec zbabre. A čo myslíte, s čím odchádza domov. Šťastný a hrdý sám na seba za to čo sa mu celý deň podarilo?  Alebo je na seba naštvaný kvôli tej jednej veci čo sa mu nevydarila?
Všetko je to iba uhol pohľadu.


Tak isto je to s peniazmi. Ľudia vidia v peniazoch a úsporách istoty. Myslia že na peniazoch stojí a padá celý svet, celý život.


Moja mama žila ešte v minulom storočí, zažila vojnu, kolektivizáciu, nikdy nemala veľa peňazí, a pritom prežila krásny, hodnotný a šťastmý život. Bola učiteľka a celý život robila prácu, ktorú si sama vybrala a ktorá ju nesmierne bavila. Keď už bola na dôchodku a už roky neučila, išla som s ňou po ulici, a skoro každý ju na ulici zdravil s úsmevom - "dobrý deň pani učiteľka".


Život je skôr o hodnotách.  O tom ako pomôžem inému a ten iný zase mne.

V bartrovom systéme sú firmy, ktoré majú nevyťažené voľné kapacity a svojimi výrobkami a službami si môžu vzájomne pomáhať.


Je celkom bežné že si vzájomne pomáhajú susedia na dedine, prečo by si ale vzájomne nemohli pomáhať aj podnikatelia, samozrejme s dodržiavaním vzájomných pravidiel? Aký je rozdiel či si pomáhame v rámci obce Trenčianska Turná alebo v rámci Slovenska? Los Angeles má viac ako dvojnásobok občanov ako Slovensko, takže pre občana Los Angeles je slovák vlastne "z dediny" :-)


Zase je to iba uhol pohľadu - či za "MOJE" budem považovať - môj dom, moje auto, alebo za "MOJE" budem považovať - moje SLOVENSKO. Poznám zopár ľudí, ktorým na Slovensku naozaj záleží a denne tvrdo pracujú na tom, aby sa nám tu žilo lepšie.  Zatiaľ ich nie je veľa.


Pomôžete aj vy?