Ako získať zákazníka

31.12.2013 10:17

 

Asi je to veľmi často alebo možno je to VŽDY že - nič nezískame "iba tak".

 

Vždy je to niečo za niečo - niečo získam a popri tom zároveň niečo stratím. Alebo inak povedané - všetko čo má rub, má aj líc (každá minca má dve strany)

Nedávno som išla okolo jedej pizzerie a bola tam veľká ceduľa "2+1" - keď si niekto objedná 2 pizze, dostane tretiu naviac zadarmo. Tomu kto vymyslel túto akciu bolo jasné, že tých 2 čo za pizzu zaplatia získa preto, lebo je k tomu ten darček naviac.

 


"Cena", ktorú je ochotný podnikateľ "zaplatiť" za prilákanie 2 zákazníkov je - jedna pizza naviac

Čo sy týka zliav, ktoré predajcovia často ponúkajú je to tiež niečo za niečo - na základe tej zľavy sice predajca priláka niektorých zákazníkov, ale stratí pri tom veľkú časť svojho zisku. A potom musí prepúšťať zamestnancov, nemá peniaze na poriadny marketing a propagáciu, nemôže si dovoliť modernizovať, investovať, expandovať.

 

Keď pozrieme na osobný život, aj partnerský vzťah je niečo za niečo. Na jednej strane človek získa partnera - človeka ktorý je s ním "v dobrom aj zlom" ale na druhej strane je to nutnosť na partnera brať ohľad, občas byť ochotný urobiť kompromis a občas sa niečoho aj vzdať.

 

Moja dcéra žije na dedine. Je to krásne miesto, krásna príroda, je tam kľud, pokoj. Sú tam jedny malé potraviny. Majú tam všetky základné veci, ktoré sú potrebné pre život ale výber tam bohvieaký nie je, určite neporovnateľný s hociktorým supermarketom. Nevyberiete si tam z 50 druhov jogurtov, ale len z troch. Chlebov tam nie je 20 druhov ale tiež len dva.... Nemyslím si ale že by to tam niekomu vadilo. Proste to k tomu životu na dedine patrí.

 

Presne tak isto to je aj v bartrovaní cez bartrový systém. V bartrovom systéme sa dá oveľa ľahšie získať zákazka - neporovnateľne s bojom o zákazníka ak sa jedná o biznis za eurá (v tomto biznise sa často ide doslova cez mrtvoly). Ďalšou pozitívnou stránkou bartrovania je to, že nie je až taký veľký problém sa so zákazníkom dohodnúť na cene, pretože nevyvíja až taký veľký tlak na zľavy ako je to v bežnom biznise za eurá...


Na druhej strane ale je celkom určite v bartrovej ponuke menej tovarov a služieb ako bežne za eurá. A ani ceny nie sú tak zrazené dole, ako keď sa jedná o nákupy v eurách.
Ale o čom je život a podnikanie? Je to o tom pred´avať lacno, zarobiť pár centov a potom do zliav tlačiť aj tých u ktorých nakupujem? Aby aj oni zarobili iba tých pár centov? To ale nie je život ale živorenie.

Vyzerá to tak že je to akýsi fenomén tejto doby - nebyť s ničím spokojný, na všetko si dobre pofrflať, pozerať radšej na tie zlé stránky - ako na tie dobré.

 

 

Problém bude asi v tom že už si asi ani nevieme predstaviť - byť silný a istý sám sebou a popri tom byť veľkorysý. Mať svoju hrdosť a držať si svoje ceny a popri tom pri nákupoch akceptovať ceny tých druhých a držať sa hesla - "Ži a nechaj žiť" !

 

Myslíte že je to sci fi? Alebo iba bláznivá nereálna predstava?

Možno

A možno nie!