Radosť bez peňazí

02.12.2013 09:29

Veľa ľudí si myslí že život sa točí okolo peňazí, že svet je o peniazoch - či ich človek má alebo nemá.... Aj to tak vyzerá, že je to pravda -  podľa toho - čomu venujú ľudia najviac pozornosti a komunikácie.

 

Tento víkend sme sa ako spoluorganizátori zúčastnili Zóny bez peňazí tu v Trenčine.

 

 

Neviete čo to je?

 

Je to stretnutie ľudí čo prinesú veci, ktoré nepotrebujú, hračky z ktorými sa už deti nehrajú, alebo sú to darčeky ktoré nie sú pre obdarovaného celkom vhod....

 

Už dávno som nevidela toľko radosti a tiež toľko detských žiariacich očiek ako tam.

 

Ja som na výmenu doniesla niekoľko kabeliek, ktoré nemám veľmi k čomu nosiť a tiež nádherný hačkovaný obrus po babičke, ktorý som zdedila ale nikdy som ho nepoužila. Je na veľký okrúhly stôl, ktorý som nikdy namala a ani mať už asi nebudem...


A naspäť som si zase zobrala ako veľký "kvetinko-fil" maľovaný črepník, ktorý hneď zajtra použijem.

 

Mám obrovskú radosť že sa niekto teší z mojej kabelky, ktorú som mala možno raz alebo dva krát a pár rokov bola odložená v skrini.

 

A ja sa zase teším s krásneho črepníka, ktorý mi bude robiťˇ radosť každý deň,  keď sa naň pozriem.

 

Je to neuveritělné ako jednoducho môže skoro zabudnutá a (pre niekoho) nepotrebná vec urobiť niekomu inému kopec radosti. Stačí k tomu iba OCHOTA - niekomu pomôcť, niekomu inému urobiť radosť.

Nie je náhodou práve o tomto celý život - robiť sebe a ostatným okolo - radosť?

 

A čo ma na tom ešte teší? Že táto aktivita sa šíri ako povodeň. Pred rokom bola táto akcia v jednom meste a teraz už v 51 mestách na Slovensku, pričom sa stále ozývajú ďajší záujemcovia - o organizovanie tejto akcie v ďalších mestách.

 

https://www.facebook.com/bezpenazna.zona

 

Teší ma to že stále viac a viac ľudí vidí zmysel života nielen v peniazoch ale v skutočných hodnotách a v pomoci.

 

Článok o tejto akcii:

https://bratislava.sme.sk/c/6989856/krajsie-vianoce-vdaka-zone-bez-penazi.html