Zmena NEbolí...

13.10.2013 17:45

Mala som trinásť rokov, a dostala som príležitosť ísť do pionierskeho tábora v Nemecku - Pionierska republika Wilhelma Piecka.  Bol to obrovský park, kde bolo vybudované mestečko kde  bývali počas pázdnin- pionieri. Boli tam ubytovacie zariadenia, zábavné centrá, športoviská, amfiteáter, zdravotné zariadenie, obchody....

 

Najprv som sa veľmi tešila, tesne pred odchodom moje nadšenie opadlo a prišli hlavne obavy. Keď sme prišli do tohoto pionierskeho mestečka, cítila som sa tam ako lístok vo vetre - všetko to tam bolo nové, neznáme, pionieri tam boli z viacerých krajín, väčšine z nich som nerozumela.

 

Hneď prvý týždeň som napísala rodičom srdcervúci list, aby pre mňa prišli, že tam nechcem byť! Keď si teraz predstavím že by mi moja dcéra alebo vnučka napísala taký list, určite by som sadla do auta a utekala by som tam.

 

Našťastie boli moji rodičia zásadoví a nechali ma tam, iba mi napísali ukľudňujúci list, aby som to tam vydržala....

 

No a čo bolo na tom celom veselé? V druhej polovici tábora (celkovo som tam bola 5 týždňov) som sa tam zamilovala, bolo to moje prvé zamilovanie. Pamätám si že sa volal Uwe a bol úžasný!!! A tak som napísala rodičom domov ďalší ľist, či by to moli nejako zariadiť, aby som tam mohla zostať do konca prázdnin.

 

 

Väčšina ľudí nemáme  radi zmeny, skôr uprednostňujeme to čo poznáme - staré dobré "zabehnuté koľaje".

Nestojí ale za to predsa len nabrať odvahu a čas od času "prehodiť výhybku" na inú koľaj - z tej, na ktorú sme už zvyknutí?

 

Mne sa to oplatilo, tá prvá láska bola úžasná! A potom sa mi to oplatilo v živote ešte veľa krát. Ako v súkromnom živote, tak aj v pracovnom, tiež v podnikaní.

 

Človek môže byť opatrný, môže sa držať pri zemi, zapadnúť do koľají a vychutnávať si ich istotu a bezpečnosť. Pripraví sa ale o tie úžasné zážitky, ktoré na tých zabehňutých koľajách - nenájde...

 

Ze tie roky čo existujú peniaze, sme si na ne celkom zvykli a sú to pre nás už tie zabehnuté koľaje, aj s tými problémami, čo so sebou peniaze prinášajú....

 

Nechceli by ste predsa len vyskúšať niečo iné? Platiť za svoje nákupy - vlastnými výrobkami alebo službami???