Bodliak!

26.08.2012 18:48

Veľa vecí na prvý pohľad nevyzerá vábivo.


Napríklad taký bodliak. Nevyzerá nejako super, a ešte poriadne pichá. Napríklad taká orchidea – je oveľa krajšia a ani nepichá. A viete o tom, že z bodliaka boli vyvinuté prípravky, ktoré pomáhajú pri liečení rakoviny?

 

Tu je odkaz, v ktorom je článok o tomto objave:

https://www.nefdesante.sk/-bodliak-pestrec-x221x-


Kedysi sa pestovali jabĺčka, hovorilo sa im „kožovky“. Na pohľad boli hrboľaté, škaredé. Popri tom sú jabĺčka ktoré sú nádherné, iba pri pohľade na ne sa zbiehajú slinky. Ale tá chuť kožoviek – úúžasná. Nedá sa k ničomu prirovnať.


Takýchto príkladov by som mohla ja a celkom isto aj vy – nájsť VEĽA.


A ako je to s peniazmi? Vyzerajú krásne, ligotavo, lákavo. Každý ich chce mať, a často sa ich snažia ľudia získať za akúkoľvek cenu. Ľudia ich často iba hromadia, a celý život si nič neužijú.


No a barter? Tiež nevyzerá na prvý pohľad lákavo. Veľa vecí sa cez barter nedá získať, treba venovať nejaký ten čas – čo je v bartrovej ponuke a čo nie. No a bartrové peniaze sa nedajú získať žiadnymi podvodmi alebo špekuláciami, ten výrobok za ktorý chcem vymieňať, treba – vyrobiť.


Pamatám si moju babičku, bola domáca a popri tom si privyrábala šitím. Mala doma šijací stroj SINGER – šlapací. Ušitie každých šiat bola fakt „makačka“. Začisťovanie sa robilo ručne, z každých šiat mala dopichané prsty. Keby ste ale videli tie šaty – nádhera. Keby si niektorá zákazníčka obliekla šaty od mojej babičky naruby, vyzerali by aj takto – krásne. Moja babička bola veľmi hrdá na každé šaty ktoré ušila. Keď sme na prechádzke v meste stretli jej zákazníčku a mala oblečené šaty od nej, vždy mi  povedala – „pozri, tieto šaty som šila...


Kde sa to podelo – láska k práci, hrdosť na svoj produkt, hodnota produktu a hodnota človeka, ktorý ten produkt vymyslel a vyrobil ?? Keď som sa u babičky občas v noci zobudila na klepotanie šijacieho stroja a išla som sa pozrieť do kuchyne, kde mala babička svoju „dielňu“, videla som aká bola unavená, ale pri tom verte neverte – žiarila. Myslím že aj keď moja babička mala naozaj ťažký život, že bola šťastná.


Barter a bartrovanie nie je pre hocikoho. Nie je pre špekulantov a podvodníkov, ktorí si napríklad dajú do nákladov neposkytnutú službu, aby mali vačšie náklady a platili potom nižšie dane.... Je pre ľudí, ktorí si vážia svoj produkt, ktorí si vážia sami seba. Vedia akú majú cenu – oni a aj ich výrobky ktoré vyrábajú, služba ktorú poskytujú.


Ak človek urobí poctivý výrobok, poskytne poctivo urobenú službu, a potom musí dať zľavu (napríklad pod tlakom silnej zahraničnej konkurencie), to je podobné ako keď žena ktorá nevie uživiť svoje deti a ide s nejakým chlapom – za peniaze. Alebo človek, ktorý nemá prácu a nemá z čoho žiť , a nechá sa najať k montážnemu pásu zahraničnej spoločnosti a stáva sa tam otrokom.


Myslíte že je to fér? NIE? Ale predsa – toto je svet peňazí.


Barter je návrat k hodnotám, návrat k ľudskej dôstojnosti – vyrábať kvalitné výrobky, predávať ich za reálnu cenu, v ktorej sú zahrnuté náklady a aj zisk – na rozvoj, modernizáciu a samozrejme aj na relax a oddych.


O modernom batrovaní sa môžete veľa dozvedieť na našej stránke www.superbarter.sk, náš superbarter možete dokonca ochutnať :-)