Otázky a odpovede

Prečo je v tejto dobe zaujímavý barter?

Peniaze sa stali fenoménom – všetko sa teraz meria cez peniaze. Ľudia keď nemajú peniaze tak hladujú, hoci sa peniaze nedajú jesť.  Afrika je z hľadiska nerastného bohatstva – hodnôt -najbohatším kontinentom a pritom je „najchudobnejšou“ krajinou na svete.
Barter je návratom k hodnotám.

 

Peniaze – objem  peňazí, ktorý je v obehu v ekonomike (napríklad v ekonomike Slovenska) určuje – do akej miery ekonomika funguje alebo lepšie povedané nefunguje. Dôvodov, prečo je málo peňazí v obehu je viacero. Jednak je to kúpyschopnosť ľudí s nízkymi príjmami, ale tiež je to obava ľudí a neistota čo sa týka stability príjmov, títo ľudia šetria, peniaze, ktoré aj majú – odkladajú „na horšie časy“.

 

No a čo s tým, keď peniaze v obehu chýbajú? To ako keď do motora nenalejete dostatok oleja a do nádrže dostatok nafty.

Čo keď nemá podnikateľ dostatok peňazí?  Ak  ale popri tom nemá plne vyťažené svoje kapacity, tak má riešenie. Tieto voľné kapacity môže ponúknuť do bartrového systému. Predajom svojich výrobkov v bartrovom systéme si zarobí bartrový kredit (bartrové peniaze) a tieto bartrové peniaze môže použiť – na svoje nákupy.
 

Mám veľmi silnú konkurenciu, pomôže mi s týmto barter?

Ak sa naučíte s bartrom pracovať, tak celkom určite Vám barter pomôže. Viete si predstaviť že idete do výberového konania, máte záujem získať zákazku – a ponúknete zákazníkovi, že pokiaľ si vyberie Vás, že bude môcť platiť svojimi výrobkami alebo službami? Myslíte si že to bude zákazníka zaujímať – táto možnosť, ktorú mu ponúknete? Celkom určite ho to zaujme. A je teda celkom možné, že pomocou batra toto výberové konanie – vyhráte.

Pre koho je barter vhodný?

Bartrovanie je vhodné pre ktorúkoľvek firmu – malú alebo veľkú, pre výrobcu, ale tiež pre služby. Môže to byť nová firma, ktorá funguje ešte iba krátko a pomocou bartra sa môže presadiť na trhu. Tiež ale bartrovať môže firma, ktorá je na trhu 20 rokov, táto si pomocou bartra zase môže udržať svoju pozíciu na trhu. Podstatné je to, či majiteľ firmy má záujem takýmto spôsobom posilniť firmu alebo nie. Máloktorý podnikateľ si uvedomuje, že sú iba dve cesty – jedna cesta je expanzia a druhá cesta je úpadok. Žiadna ďalšia cesta neexistuje. Ak totiž firma neexpanduje, nebuduje, nemodernizuje, tak vlastne stagnuje, a tým je dobrým sústom pre konkurenciu.

Pomôže bartrovanie firme, ktorá sa potrebuje zachrániť pred krachom?

Určite nie. Toto je mylná predstava veľkého percenta podnikateľov, že barter a bartrovanie je pre ľudí, ktorí nevedia zarobiť eurá, že je to „barlička“ pre slepého aby vedel prejsť cez cestu. Bartrovanie cez bartrový systém je pre firmy, ktoré fungujú, ktorým sa darí, majú iba niektoré mesiace slabšie ako iné, alebo majú v roku niektoré „hluché“ obdobia.
Bartrovanie pre slabé firmy nie je vhodný preto, lebo im chýba prevádzkový kapitál, nemajú z čoho vyrábať. A keď nevedia vyrobiť, tak nemôžu predávať.
Ideálne funguje barter vtedy, keď bartrujú dobrí - a pomocou bartra môžu byť ešte lepší.

Darí sa nám výborne, prečo by sme mali bartrovať, my barter nepotrebujeme.

To že sa Vám darí, to je skvelé. Možno by nebolo zlé – mať tromf a rukáve, aby to takto zostalo stále. Konkurencia nespí, stále je potrebné napredovať, modernizovať atď. Moderné bartrovanie cez bartrovú spoločnosť nie je pre nemohúce firmy, ktoré sú pred krachom. Toto bartrovanie je pre silných – aby sa stali ešte silnejší. Modernizáciu, rozvoj a aj celkovú expanziu je možné „zaplatiť“ svojimi výrobkami, svojimi službami. Zaplatiť expanziu peniazmi dokáže hocikto, ale zaplatiť expanziu vlastnými produktami – to dokážu iba tí najchytrejší


Záznamy: 1 - 5 zo 5