Je dobré v tejto neistej dobe – dôverovať ?

02.08.2012 15:27

 

No to je dobrá otázka – dôverovať alebo nie? Človek sa možno 100 krát v živote „spálil“, 100 krát ho niekto dobehol alebo zradil. A každý podraz a zrada tak veľmi bolela a možno ešte bolí ....

 

Tak si už poviete – NIKDY viac !

Nikdy sa už neožením.... nikdy už nepôjdem s ďalším človekom do spoločného podnikania,..... nikdy už nebudem bartrovať....

 

 

ALE

 

 

Bez manželky to často nie je celkom jednoduché (milenky sú náročné a drahé...), bez spoločníka je to na jedného príliš veľa, no a bojovať s konkurenciu bez „tromfu“ v rukáve (bartra) to je tiež náročné.

 

Je veľký rozdiel – slepá naivná dôvera, keď manželka „nevidí“ zvláštne zhody náhod a rúž na límčeku košele, keď spoločník „nevidí“ zvláštne pohyby na firemnom účte, a keď majiteľ firmy vybartruje v slabej chvíľke vybavenie kuchyne do penziónu v hodnote stotisíc eur za ubytovanie a potom nevie čo s tým.....

 

 

Bez dôvery sa nedá žiť, pokiaľ sa človek nerozhodne žiť na opustenom ostrove... :-)

 

Stačí keď človek zahodí naivitu, a otvorí oči – namiesto „slepoty“ ktorou bol postihnutý. No a tiež je skvelé, keď popri tom – komunikuje – o všetkom čo nie je okej, o tom čo vníma u toho druhého že nepochopil, o tom čo nedáva logiku.

 

 

Stretla som sa s podnikateľom, ktorý pri zmienke o bartri skoro explodoval.


Pred rokmi, keď ako výrobca kartonáže zistil, že jeho odberateľ (výrobca topánok) je vo finančných problémoch, tak tam zašiel a ako prvé ho napadlo, že si namiesto platby v peniazoch zoberie vyrobené topánky čo boli na sklade. V tej chvíli to bolo to najgeniálnejšie riešenie čo mohol urobiť, pretože všetky ostatné riešenia boli zdĺhavé a bolo treba KONAŤ.  


Tento podnikateľ ale podcenil jednu vec. Mal viac DÔVEROVAŤ ženskému vkusu a znalosti o módnych trendoch, mal si so sebou zobrať prvú ženu, ktorú mal v tej chvíli po ruke (manželku, dcéru, susedu... ), ktorá by mu poradila – ktoré topánky má cez barter zobrať namiesto platby. Ako chlap, čo sa nevyzná v móde vybral čo bolo po ruke – a potom, keď už bolo neskoro, zúril – „ten blbý barter

 

Barter je skvelý a veľmi účinný marketingový a aj konkurenčný nástroj, iba je potrebné s ním vedieť pracovať a poznať pravidlá – ako a kedy funguje správne. No a potom je barter a aj dôvera – správne riešenie.