Tomuto sa hovorí Motivácia

25.07.2013 09:37

 

Pred rokmi ku mne prišiel na výberové konanie mládenec, ktorý sa u mňa uchádzal o pozíciu manažera. Bol vyučený sústružník s ročnou praxou v jednej strojárskej firme, jeho otec bol tiež robotník v nejakej firme, mama neviem.

O podnikaní, o ekonomike, o živote a realite nevedel vôbec nič.

Jediné čo bol jeho veľký klad že VEĽMI CHCEL. To sa nedalo prehliadnuť. Aj keď som mu vysvetľovala, že po všetkých stránkach - na túto prácu nemá ani vzdelanie, ani skúsenosti, ani predpoklady, nemienil sa vzdať a ani odísť dobrovoľne z pohovoru.

 

Tak som sa ho opýtala, prečo vlastne tak VEĽMI chce byť práve manažerom. Povedal mi veľmi úprimne - že ten hlavný dôvod jeho motivácie je jeho priateľka Katka, ktorá bola z veľmi zámožnej rodiny, bola zvyknutá na pomerne vysoký štandard a on o tú Katku nechce prísť, chce jej tiež dopriať ten luxus na čo bola doteraz  zvyknutá.

Zaskočila ma táto jeho otvorenosť a úprimnosť a samozrejme tiež jeho silný zámer a samozrejme obrovská láska, ktorá "hory prenáša".

Tak som ho teda prijala, ale pravdu povediac, veľké šance som mu nedávala.

Pustil sa do práce. Denne sa ma pýtal stovky otázok, pýtal sa na také základné otázky - čo je to faktúra, ako sa má predstaviť v telefóne, ako má v počítači napísať veľké písmeno na začiatku vety ... Keď už som nevládala mu odpovedať, vyhliadol si ďalšiu "obäť" - niekoho z kolegov a vypytoval sa toho kolegu...

No a čo myslíte ako to dopadlo? Presne ako v rozprávkach. V priebehu pár mesiacov zarábal 50.000 Sk a niekedy aj viac...

Neskôr sa s Katkou vzali, pustili sa do podnikania.

Veľmi často píše život tie najzvláštnejšie a aj najzaujímvejšie príbehy, ktore by žiaden spisovateľ nevymyslel.....

Odvtedy pri pracovných pohovoroch pozerám nielen na prax, skúsenosti, ale aj na ciele, motiváciu toho človeka, pretože viem, čo dokáže s človekom silná a správna  MOTIVÁCIA.