Jednou ranou štyri muchy

15.09.2013 14:30

 

Vždy keď sa rozhodnem ísť na seminár, aby som sa dozvedela zas niečo nové, viem že sa tam zakaždým stretnem so skvelými ľuďmi. Na semináre chodia ľudia, ktorí sa chcú dozvedieť niečo nové, chcú sa zdokonaľovať, chcú ísť dopredu. Preto tam chodím, lebo "zabijem jednou ranou dve muchy" - dozviem sa nové informácie a inšpirácie k môjmu podnikaniu a súčasne získam nové kontakty a možno aj nových priateľov.

Je to dobrý pocit - urobiť jednu činnosť, ktorá súčasne splní dva ciele.

 

Pred nedávnom som mala celý deň "deň blbec" - nič sa mi nedarilo, a pokazilo sa aj to čo som si myslela, že sa pokaziť nedá. Potrebovala som sa z tohto stavu nejako dostať. Išla som domov a pustila som sa do generálneho upratovania. Postupne som cítila ako zo mňa tá negatívna energia odchádza. Jednoducho som ju tou manuálnou prácou – vybila. Videla som ako začína byt svietiť a voňať čistotou :-) a mala som z toho veľkú radosť. Séria neúspechov z celého dňa bola zrazu prelomená.

 

Zároveň som dala bodku za "dňom blbec" a zároveň môj byt žiaril čistotou.

 

Aj pre toto sa mi veľmi páčia tovarové výmeny - bartrovanie. Keď človek alebo podnikateľ ponúkne na výmenu (cez barter) svoje výrobky alebo služby, zároveň získa  nového zákazníka (PRVÁ MUCHA), popri tom na tejto zákazke zarobí svoj zisk,  bez toho aby musel časť zisku darovať zákazníkovi vo forme zľavy (DRUHÁ MUCHA).  A  ešte POMÔŽE zákazníkovi (ďalšiemu členovi bartrového systému) - pretože tento nemusí celú platbu platiť v eurách, časť môže zaplatiť svojimi výrobkami alebo službami (TRETIA MUCHA).

 

 

Platba bartrovými prostriedkami zároveň pomáha predávajúcemu, zároveň to pomáha  kupujúcemu a zároveň celej ekonomike.

Ako? Bartrové peniaze ktoré sa tu na Slovensku zarobia, tiež sa tu na Slovensku aj minú !!! (ŠTVRTÁ MUCHA)

A v tom  je veľký rozdiel - kupovať slovenské výrobky alebo výrobky z dovozu.  Keď človek kúpi v supermarkete karfiol z Brazílie a zaplatí ho  ťažko zarobenými eurami,  celý zisk z týchto karfiolov ide do Brazílie... Kúpou toho karfiolu tak zákazník supermarketu podporí brazílsku ekonomiku a nie tú našu - slovenskú.

Muchy nemám rada, hlavne keď otravujú v tej najnevhodnejšej chvíli. Ako príklad na viacnásobnú radosť z jednej veci – sú ale skvelé!