Aký si ty nevďačník ! ....

25.10.2014 13:33

Obätovali ste sa pre niekoho a on/ona si to vôbec nevážil?

Navarili ste pre manžela skvelú večeru, stála ste pri sporáku niekoľko hodín a on tú večeru vôbec nepochválil?

 

Bol ste v práci celý týždeň až do večera a šéf si to ani nevšimol?

Vzdala ste sa svojich koníčkov a záľub aby ste sa mohla starať o deti, rodinu? Deti vyrástli, začali žiť svoj život a nikto z nich neriešil - čoho všetkého ste sa musela vzdať?

 

Toto je asi celkom bežné a stalo sa to aspoň raz v živote každému z nás.

Ani ja nie som výnimkou. Často som robila dobré skutky a čakala som vďaku, nejaké ocenenie... a nič neprichádzalo! Vlastne prichádzalo - moje sklamanie. Na čo som to všetko robila? Všetky tie odriekania ???

 

A raz to prišlo - CVAK. Došlo mi to - ako sa netrápiť z tých mojich nedocenených obätí.

Budem "sebecká" a budem konečne myslieť na seba.

Navarím skvelý obed ale nie kvôli manželovi aby mi za to ďakoval ale preto že ma baví pozerať ako to s chuťou manžel zbaští a tiež aby som mala z toho radosť ako som ho perfektne a vhutne navarila.


Poupratujem ceĺy byt aby sa leskol a voňal od čistoty - nie kvôli rodine aby mi za vzdali hold, ale preto aby som z toho mala radosť ako celý byt krásne vonia čistotou.
Zoberiem vnúčatá na víkend a vybláznim sa s nimi - nie kvôli dcére lebo mi za to bude vďačná ale kvôli SEBE aby som z tých skvelých detičiek načerpala životnú silu, elán a nadšenie.

 

Ono je to ako s tým pohárom vody, v ktorom je do polovice vody.

Jeden povie - "smola, veď ten pohár je odpoly prázdny".
A druhý povie - "Wow veď ten pohár je dopoly plný !"

 

Obaja pozerajú na ten istý pohár vody a pritom jeden je z toho smutný a druhý je nadšený.

Väčšinou sa mi to teraz darí robiť veci preto aby som konala dobro, aby som robila správne veci a správne rozhodnutia nie kvôli uznaniu ostatných, kvôli vďake alebo pochvale, ale kvôli sebe, môjmu dobrému pocitu. Je skvelé vidieť ten pohár dopoly plný Ko sa trápiť že je odpoly prázdny.

 

Byť sebeckým nemusí byť vždy iba zlé. Zistila som že niekedy je skvelé - byť aspoň trochu sebec ...