Novoročné predsavzatia

03.01.2013 09:47

Po Vianočných sviatkoch – na prelome rokov si dávame novoročné predsavzatia.


Jedno z nich zvyčajne býva – zhodiť pribrané vianočné kilá :-). Niekto sa možno už desiatykrát rozhodol naučiť sa po anglicky, alebo že konečne opraví plot v záhrade...


Koľko z týchto predsavzatí sa Vám podarilo splniť? Aký ste mali pocit potom na konci roka keď ste si uvedomili že minuloročné záväzky neboli splnené?


Ja som sa v minulosti po pár mesiacoch, keď som videla, že v tom napĺňaní cieľov nenapredujem, snažila som sa na tie predsavzatia zabudnúť, akože žiadne ani neboli. To preto, aby som nemusela na konci roka priznať,  že to bola moja ďalšia prehra, ďalšie zlyhanie. Alebo som to potom riešila tak, že som si žiadne  predsavzatia 1. Januára nedávala, aby som potom nebola nešťastná, že som ich nesplnila.


Či tak alebo tak, môj život vyzeral tak „hore - dole“. Raz sa darilo, potom zase nie.


Možno to poznáte – krok vpred a potom dva kroky vzad. Samozrejme že si to človek vždy nejako „vysvetlí“. Buď ťažkým osudom, ktorý mu bol daný už pri narodení. Alebo sa to dá zvaliť na krízu. Tiež veľmi dobre funguje dôvod „manžel, ktorý ma nechápe...“. Takýchto vysvetlení môžu byť tisíce (ľudia sú v tomto veľmi vynaliezaví a nápadití)


Tak ako je to vlastne s tým osudom? A s tými splnenými alebo nesplnenými cieľmi? Dávať si ciele alebo radšej si ciele nedávať? Alebo si ich dávať a potom konštatovať, že boli tie ciele príliš veľké a nedali sa splniť – a naučiť sa prijímať jednu prehru za druhou?


Mne sa život zmenil, keď som sa stretla s ľuďmi, ktorí mi na tieto všetky otázky dali odpoveď. A tá odpoveď je veľmi jednoduchá. Jediné čo je potrebné urobiť, aby ste neboli vždy iba tí porazení, ale aby ste boli dennodenne víťazmi – splnenie cieľov si veľmi dobre – naplánovať. Deň po dni, minútu po minúte. Je to podobné ako v tom vtipe – ako sa dá zjesť slon. No predsa ho rozkrájať na kúsky a každý deň z toho slona zjesť - jeden kúsok.


Tí ľudia čo mi toto „tajomstvo“ prezradili  –  to sú ľudia z firmy JOBLINES, s.r.o. (www.joblines.sk) A nielenže som sa toto tajomstvo dozvedela, naučili ma – ako toho slona na tie kúsky rozporcovať, a potom ako si tie kúsky chutne pripraviť, aby mi každý jeden ten kúsok chutil, aby som sa tých sloních rezňov po mesiaci neprejedla. Aby to bola pre mňa hra. A tiež, aby som každého Silvestra keď bilancujem rok a splnené ciele, mohla byť – víťazom.


Čo vy nato? Chcete žiť život „na náhodu“ – čo mi život a osud prinesie? Alebo chcete žiť na istotu – čo si zaumienim to aj s istotou dosiahnem?
Rada Vám pomôžem alebo poradím ( a moji priatelia z JOBLINES určite tiež)  - zobrať svoj život do svojich vlastných rúk a rozhodnúť o ňom.