Že by ľudstvo predsa len nebolo ešte tak „skazené“?

02.02.2013 16:28

 

Človek si pozrie televíziu, prečíta noviny, otvorí internet, potom sa ešte poháda kvôli nejakej hlúposti s manželkou  a už sa mu pomaly ani nechce žiť. Samé podvody, kauzy, vraždy, ...

 

 

Pred časom som sa rozprávala s mojim spolupracovníkom. Práve sme v rámci firemného vzdelávania preberali čo je to etika a čestnosť a on mi povedal že je mu to nereálne, lebo on NECHCE byť chudobný. Tak toto zase mne nebolo reálne, prečo by mal byť chudobný. Tak mi to vysvetlil.

 

Z jeho pozorovania vyplynulo, že ľudia, ktorých pozná a ktorí sú čestní a etickí, že títo sú zároveň všetci chudobní a žijú veľmi skromne.

 

No a na druhej strane pozná veľa bohatých ľudí, a títo všetci sú – podvodníci čo podnikajú „bez papiera“, zlodeji.....čo okrádajú zákazníkov, atď.

 

Takže preňho z tohto logicky vyplynulo, že keď chce byť bohatý, nemôže si dovoliť ten luxus – byť popri tom ešte etický a čestný. No dosť ma to zaskočilo a nevedela som čo mu mám na to povedať.

 

Ja totiž poznám veľmi bohatých ľudí, ktorí sú pritom čestní etickí, ale sú „neviditeľní“. Médiá o týchto ľuďoch nemajú čo písať, tak ako keby neexistovali.
A je ich veľmi veľa, na šťastie....

 

 

Bohatstvo nie je vždy iba v peniazoch. Sú potrebné a aj doležité, ale nie hlavné.

 

A čo je teda to hlavné?
Čo sa dá za peniaze kúpiť ?


posteľ, ale nie pokojný spánok
počítač, ale nie rozum
dom, ale nie domov
liek, ale nie zdravie
módne veci, ale nie krásu
sex, ale nie lásku

...

 

Na Slovensku vzniklo celkom neuveriteľné hnutie (na túto dobu plnú individualizmu).
Za týmto hnutím sú skvelí ľudia z „Projektu život“ , podľa mňa „bohatší“ ako všetci milionári sveta.


Organizujú okrem ich ostatných aktivít – Bezpeňažné zóny. Sú to stretnutia ľudí, ktorí sú nezištní a hlavne majú radosť z pomoci – keď si ľudia možu pomáhať. Na bezpeňažnú zónu možete doniesť čokoľvek čo už nepoužívate, čo sa Vám nehodí, neprináša Vám radosť alebo úžitok. A naspať si možete odniesť zas niečo iné – čo Vám zase radosť a potešenie – urobí.

 

Tak čo myslíte? Je možné byť bohatý a popri tom aj čestný? A je naozaj bohatstvo iba v peniazoch?


Príďte sa pozrieť na najbližšie Bezpeňažné zóny, ktoré sa uskutočnia 6.4.2013 – vo viacerých mestách Slovenska. Vychutnajte si radosť z pomoci.... Budeme sa na Vás tešiť !

 

Zóny bez peňazí na Facebooku:

https://www.facebook.com/bezpenazna.zona