Sloboda

12.10.2014 10:45



Sto ľudí si pod týmto pojmom predstaví sto rôznych vecí, pre každého má SLOBODA inú podobu a iný význam

Čo myslíte malo by platiť rovnítko SLOBODA  = ŠŤASTIE ?



Často si predstavujeme SLOBODU ako niečo veľkolepé, ako keď otroci získali slobodu v roku 1862 vyhlásením Abrahama Lincolna alebo keď sa krajiny Južnej Ameriky zbavili Španielskych kolonizátorov....

Sloboda môže popri radosti, ktorú prináša byť aj nebezpečná, pretože sa pohybuje na kraji útesu, ktorému sa hovorí anarchia, chaos, zmätok... Človek získa na chvíľku vytúženú slobodu a potom zrazu zistí, že nevie čo s ňou.


Žena, ktorá je nešťastná vo svojom manželstve, cíti sa v ňom ako vo väzení sa rozvedie - aby získala slobodu. Možno chvíľku tento pocit zažije ale je to na dlho? Okrem búrlivých žúrov a užívania si slobody prídu aj chvíle samoty a pocitu prázdnoty. Takže síce je "slobodná" ale je aj šťastná?



Čo ak tá úžasná a skvelá sloboda je niečo celkom iné (aby platilo sloboda = šťastie) ?

Rozmýšľali ste napríklad aké je úžasné - dokázať sa rozhodnúť? Aký to prináša pocit slobody a šťastia? Nevedieť alebo nedokázať sa rozhodnúť - to je ako uviaznuť medzi dvoma svetmi.

Tento pocit slobody a šťastia zažívam teraz veľmi často, a jeho intenzita je niekedy až neuveriteľná.

Pred časom som na seba zobrala - v domnení svojej nenahraditeľnosti - príliš veľa a začala som v tom všetkom doslova topiť. 

 


Jedného dňa som sa ROZHODLA - a  dosť!!! A zrazu som bola slobodná a šťastná. K tej skutočnej slobode a šťastiu je ešte dlhá cesta - nájsť schopných spolupracovníkov a týchto dobre zaškoliť, ale verte ten okamih rozhodnutia bol ako výbuch sopky. Bol to prílev novej energie, šťastia a samozrejme - slobody.

Ďalšou "zvieracou kazajkou" čo nás pripravuje o slobodu a šťastie sú kadejaké závislosti... Poznáte to?   "Bez čokolády by som nevydržala...."  "Tomuto úžasnému svetríku sa nedá odolaťˇ!! ..." " Toto auto musím mať!!! " " Musím si zapáliť, lebo..."

Ja som si teraz jeden pocit oslobodenia od "závislosti" vyskúšala. Rozhodla som si dať do poriadku moje telo a hlavne metabolizmus v tele, jednoducho preto aby moje telo šlapalo "na plný plyn". Tento reštart spočíval hlavne v zmene stravy - 6 výživných proteinových nápojov denne, k tomu zelenina a samozrejme kopec výživových doplnkov k tomu.
Bol to pre mňa šok. nie čo sa týka jedenia - to bolo v pohode, celý deň som bola zasýtená, telo šlapalo ako hodinky. Šok som zažila z toho pocitu slobody!

Žiadne behanie po obchodoch, žiadne varenie, umývanie kopy riadu po každom obede..... NIČ z toho :-) Pre niekoho celkom šialené a nepredstaviteľné.

Už neriešim - že na "toto" mám chuť a "musím" to mať... ale zas naopak toto "nemôžem" - je to moc tučné, je to moc sladké a pod. Zrazu som zistila ako je skvelé nebyť závislou od kadejakých chutí a pokušení, nebáť sa že priberiem a budem mať veľké brucho ! Jem teraz potraviny čo robia môjmu telu a metabolizmu dobre.

 



Už neviem čo je to v jedení -  "nesmiem" alebo "musím"

Zistila som, že tú najúžasnejšiu slobodu si môžeme vytvárať a dopriať každý deň aj sto krát. Kedy chceme a koľko chceme.

Zistila som že čím viac slobody dávam, tým sa aj ja cítim slobodnejšia.

A nemusí to byť iba pre seba, môžeme ju rozdávať plným priehrštím.

Ako?

Napríklad svojim blízkym, priateľom, rodine, kolegom dať priestor a slobodu sa vyjadriť, povedať svoj názor - bez kritiky, poučovania a hodnotenia...

Je to ťažké alebo ľahké?

No predsa je to také - ako sa ROZHODNETE - že to bude - buď ťažké alebo ľahké