Do čerta aj so zľavami!!!

27.03.2013 15:54

Veľmi veľa vecí vyzerá navonok inak a skutočnosť je celkom iná. Človek má pocit že všade okolo neho je len lož a pretvárka. A tak sa uzatvárame do seba, medzi steny svojej obývačky, za múry svojej firmy.

 

Sme iba obäťami tých "zlých" alebo tomu menej alebo niekedy aj viac sami prispievame? Ako? Svojou naivitou, svojou ľahkovážnosťou, nezodpovednosťou a dosť častou zbabelosťou s tým niečo urobiť.

Ľudia pozerajú v televízii reláciu pre spotrebiteľov a dozvedia sa tam ako sú pri nákupoch v obchodných reťazcoch klamaní a poriadne sa na to rozčuľujú. A pri tom je to celkom jasné.  Keď vieme koľko stojí kilo kvalitnej múky, je celkom jasné že tie cestoviny vyrobené z tejto kvalitnej múky proste vyrobené byť nemôžu. Takže toto všetko veľmi dobre "vieme" a pritom sa tak dobre zakaždým rozčúlime keď sa o tom hovorí.

 

Videli ste alebo poznáte ženu, ktorú manžel roky podvádza, užíva si s inými ženami a všetci to už vedia  - okrem nej? Nie je to tým že je jej manžel tak zbehlý v kamuflovaní tých nevier. Skôr je to v obrovskej naivite tej ženy, ktorá to už dávno cíti a vlastne to  aj "vie" ale nechce to vidieť, nechce si to pripustiť.

 

A čo myslíte, ako je to so zľavami? Pred par dňami som sa rozprávala so zástupcom jednej veľkej firmy na výrobu pálených murovacích  blokov. Pýtala som sa ho ako je to možné že si môžu dovoliť dávať také veľké zľavy. Povedal mi že ono je to v skutočnosti celkom inak. Tá filozofia vyplýva z toho ako veľmi chceme byť ako spotrebitelia klamaní.

 

Tú tehlu za cenníkovú cenu nikdy nikomu nepredali a je to celkom vymyslená hodnota, za ktorú ani nemajú úmysel niekomu niečo predávať. Keď si pôjdete kupovať jednu tehlu, už vám ponúknu 10% zľavu. No a za odber  1 palety tehiel - hurá!!! Už je zľava 40% !!! Neuveriteľne? Ani nie, pretože tá skutočná cena je tých 60% z cenníkovej ceny. A ešte aj na tejto cene má ten výrobca slušný zisk.

 

Funguje to tak že " zlodej kričí - chyťte zlodeja..." A tí čo pomocou zliav najviac klamú a balamutia zákazníkov, tí sa najviac rozčuľujú ako sa teraz všade "klame".

Jedna skupina sú klamári, ale tí by neexistovali bez obrovskej skupiny zákazníkov, ktorí CHCÚ byť klamaní!!!

Myslíte že je to začarovaný kruh, keď každý každého klame a inak to ani "neide" ?

 

Ide to a celkom ľahko. Keď prestaneme vnímať tie ceduľky s cenami na výrobkoch  a viacej budeme  vnímať hodnoty, je to prvý krok z tohoto začarovaného kruhu.

 

Ďalším krokom von z tohoto začarovaného kruhu je - neuspokojiť sa iba s povrchnými informáciami - z agentúry JPP  "Jedna pani povedala". Len preto lebo to povedal xyz, to ešte neznamená že je to pravda. Je potrebné používať zdravý "sedliacky rozum" a tiež si DOBRE  všímať to čo sa deje okolo.

No a samozrejme nestačí si iba všímať si čo sa deje okolo ale aj KONAŤ.

 

Ako napríklad? Začať od seba, dať do cenníkov normálne férové ceny, t.j. bez navýšenia o 100% aby bolo z čoho dávať tie nezmyselné zľavy, ktoré spôsobujú iba jedno - blbnutie zákazníkov.

 

Namiesto toho je skvelým riešením poriadne vyškoliť a vytrénovať svojich obchodníkov, aby vedeli dobre zistiť potreby zákazníka, aby si so zákazníkom vedeli vytvoriť vzťah, aby mu vedeli pomôcť s jeho problémom. A potom cena vôbec nie je žiadny problém.

 

Alebo môžete ponúknuť zákazníkovi možnosť že za vaše výrobky alebo služby môže platiť - jeho výrobkami alebo službami. Tým dáte najavo zákazníkovi, že si ho vážite, že si vážite jeho produkty.